Gtü-Makine Mühendisliği Hakkındaki Sorularım

Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi vermekte olan eski bir bölüm olmakla birlikte ilk defa 2017-2018 döneminde %100 İngilizce olarak Lisans Programına da başlamış bulunmaktadır.
oet
Mesajlar: 3
Kayıt: Prş Tem 20, 2017 12:29 am

Gtü-Makine Mühendisliği Hakkındaki Sorularım

Mesaj gönderen oet » Pzt Tem 24, 2017 5:39 pm

Merhabalar hocam.
Öncelikle bu platform için size çok teşekkür ederiz. Dallandırıp budaklandırmadan size sorular hazırladım.

1-) Bölüm yükseklisans ve doktora düzeyinde dersler vermiş ama ilk defa lisans dersleri verecek. Bu durum elbette iyi olabilir ama takdir edersiniz ki bambaşka seviyeler. Bu durum için neler söylersiniz? Bu riskli tercih midir? Bölümün programları sürekli değişir, bazı derslerde dersin hocası değilde tampon hoca kullanılması gibi bizi "kobay" durumuna sokacak faktörlerden bahsediliyor. Bu durum için değerlendirmeleriniz nelerdir?

2-) Birçok kıymetli farkli bölüm hocalarına inanilmaz saygı duyarak ve onları tenzih ederek şunu demek isterim. Gerçek mühendislik makine mühendisliğidir. Bu durum evvela derslerin zorluğuna yansıyacaktır. Sizce bu zorluk nasıl bir zorluk? Yapılabilir aşılabilir bir zorluk mudur? Diğer öğrenciler başta olmak üzere hatta ekseri diğer mühendislik öğrencileri inanılmaz bir zorluktan bahsediyor. Bu ne kadar doğrudur? Yani sosyal yaşamım ciddi bir sekteye uğrar mı?

3-) Mühendislik fakülterine herkes mühendis olmak için girer ama çok az kısmı mühendis olarak çıkar hocam. Piyasada iyi yerlere gelen de elbette bu mühendisler. Ancak çağ bambaşka bir çağ. Artık bir mühendisten çok şey bekleniyor. Sosyallik, iletişim becerisi, kodlama, ekonomi, psikoloji... Bunların hepsi salt okunarak elbette elde edilemez. İyi çalışmak gerekir, emek ister. Sizce makine bölümünün zorluğu ve bölüm dersleri bu durumlar için ne kadar elverişlidir? Ben bir kodlama öğrenebilecek vakti bu bölümde bulabilir miyim? Bir stk ya da dernekte düzenli katılabilir miyim? Yıkmak istiyorum şu tek tip makine mühendisi algısını...

4-) ülkemizin "etiket" gibi bazı kabulleri var ne yazık ki. Ancak elimizden ancak bu kadar geliyor. Kendimden gitmek gerekirse bana itü de imalat mühendisliği, kimya mühendisliği, gemi makine ve inşaati mühendisliği geliyor. Keza itü metalurji ve malzeme mühendisliği de geliyor. Makinenin alt bölümü olarak addeilen bu bölümlere temelinde "etiket" yatan bir okul için gitmek ne kadar doğrudur? Bu bölümlerde okumak ne kadar elzemdir?

5-) okuldan çok bölüme konsantre olan birisi olarak makine bölümünüzün yurt dışı bağlantıları, küresel ölçekli proje ve çalışmaları var mıdır? Bunun için esaslı mesele elbette ödenek, hoca ve fiziki şartlardır. Bu durum için neler söylersiniz.

6-) bir makine mühendisi adayı olarak savunma sanayi, teknoloji yapma ve geliştirme gibi ar-ge yapılan yerlere girmek çok isteğimdir. Bunun "teorik" ve "pratik" bilgisine siz değerli akademisyenlerle pekala mümkün görüyorum. Ancak başta odtü olmak üzere ankara orijinli kalburüstü üniversiteler ve itü,boğaziçi gibi okul öğrencilerinin domine ettiği yerlerde çalışmam mümkün mü? Hiyerarşik bir düzen kurulduğu ve bunun çok zor olduğunu duymuştum. Siz neler söylersiniz. Bunun diğer tarafı ise madem buralarda bana yer yok. Özel argelerde çalışma imkanım nedir, yurt dışınu kastederek soruyorum üzülerek... (dil olayını hallettiğimi varsayarak)

7-) makine mühendisliği... derler ki bilgisayar mühendisliğinde proje yapman daha kolay. Kendi isini daha az masrafli kurar yürürsün. Bu hususta Makine mühendisliği, kendi isini kurmak daha makro ölçüde yapılar ve projeler istediği için daha zor derler. Acaba makine mühendisliği bu konuda çok mu geride? Daha üniversitede iken makine mühendisliği girişimcisi olunur mu? Kulağa tuhaf gelebilir ama hem makine mühendisliği derslerinin katkıları hem de kişisel beceri ve meziyetleri ölçüsünde makine mühendisliği ve girişimcilik için neler söylersiniz.

8-) kadromuz tam değil mi hocam. Çünkü bu konuda sayıca fazla dense de bazı dersler ve hocası eksikliği var dendi. Bu zaafiyet hazırlıktan sonra giderilir mi? Çünkü bölümde daha çok imalat ve uçak mühendisliği ağırlıklı hocalar var gibi. Hatta uçak bölümünü açacakmışsınız yök size makine ing açın demiş. Bu durum tam bir makine eğitimi almak için sorun mu?

9-) makine eğitimi ve %100 ingilizce... kulağa zor gelse de baya heyecan verici. Ülkemizde %100 ing eğitim veriliyor dense de birçok ders suistimal ediliyor. Bunda öğrencilerin de katkıları yuksek. Burada böyle bir suistimal olmaz değil mi hocam. Yoksa hoca eğer türkçe anlatmayı uygun görürse ona bir şey diyemeyiz. Çünkü inisiyatif hakkı her zaman vardır öğretmenlerimizin.

10-) arge düşünmezsek derler ki iş hayatına atıldığında mühendislik bilgisi kullanmazsın. Sadece o derslerde edindiğin kazanımları ve sorun çözme becerisi, iş bitirme yetisini kullanırsın. ( bölüm derslerinin açtığı ufuk ve analitik düşünme katkısı ile )

11-) ayni sorunun diğer taraftan ele alınmışı olacak ama bazen de özellikle itüde bu var. Hatta siz de bir itülü olarak şunu sorayım. Konuştuğum itülüler mühendislik eğitimi türkçe olmalı derler. Sizin fikriniz nedir? Bu ingilizce eğitimde sırf ingilizce eğitim verilsin diye konuların yumşadığı ve konudaki derinliğin azaldığı söylenir. Hem anlama hem de anlatma bakımından bunun sorun olduğu söylenir siz neler söylersiniz.

Kıymetli hocam uzun oldu. Kolay bir karar vermediğimizden imkan ve şartlarda elvermediğinden buradan size yazmak iktiza etti. Samimi yorumlarınız, şahsi düşünce ve kanaatlerinizin tercihimi doğrudan etkileyeceğini söyleyerek; sizden duyacağım her cümle; her tavsiye benim için ferman niteliğinde olacaktır.

Sizi yorduğum için helallik istiyorum. Teşekkürlerimi büyük bir acziyet içinde saygıyla size sunuyorum. İyi çalışmalar.

Lisede tembellik yapmış, üniversite sınavında başarısız olmuş, fizik, matematik seven, dünyayı ve insanı anlamada mühendisliği esaslı bir mesele olarak bellemiş; hem akademik hem kültürel hem de sosyal olarak enternasyonel birisi olmaya aday öğrenciyim. Yardım edin.

ilyaskandemir
Mesajlar: 24
Kayıt: Çrş Tem 19, 2017 2:10 pm

Re: Gtü-Makine Mühendisliği Hakkındaki Sorularım

Mesaj gönderen ilyaskandemir » Sal Tem 25, 2017 9:12 am

Cevaplar (tabii bunlar benim görüşlerim):
1) Bölümümüz eskidir ve lisansüstü eğitim vermektedir. İlk defa bu sene lisans eğitimi de vereceğiz. Bununla birlikte bütün hocaların (üniversite içi-dışı) lisans dersi tecrübesi vardır. HAlen daha lisans dersleri vermeye devam etmekteyiz. Dolayısıyla bu konuda sıkıntı yoktur.
2) Yeni bir program hazırlamanın avantajı olarak 21nci yüzyılın gerekliliklerine uygun bir yapı oluşturduğumuzu düşünüyoruz. Örneğin Makine Mühendislerinin ihtiyaç duyduğu kontrol sistemleri, sensörler, donanımlar, programlama vs üzerine bir dersi daha ilk döneme koymayı planlıyoruz. Üstelik uygulamalı, laboratuvar destekli olacak. Bunun gibi yaklaşımlarla bahsettiğiniz zorluklara daha ilk yıldan çözüm getirmeyi planlıyoruz. Eğer sosyal yaşamınızı sekteye uğratacak bir program yaparsak zaten AKTS kriterlerine uymamış oluruz. O noktada da sıkıntı olmaz.
3) Bu soruna örnekle cevap vereyim. Danışmanlığını yaptığım Havacılık ve Uzay Kulübü oldukça sosyal bir topluluktur. Daha hazırlık sınıfından öğrencilerle gerek proje bazlı gerekse eğlence/eğitim amaçlı çalışmalara başlıyoruz/onlara imkan veriyoruz. Topluluğun laboratuvar imkanı da diğer üniversitelerle kıyaslanamayacak kadar iyidir. İsterseniz onlarla da görüşebilirsiniz.
4) Ben lisansta İTÜ Uçak Müh. mezunuyum. ABD'deki doktora danışmanım MIT mezunu ve eski çalışanı idi. Buradaki bütün hocalar benzeri altyapıya sahip. Ayrıca piyasadki önde gelen firmalar bizim üniversiteyi gayet iyi tanıyor. Çünkü proje yapıyorlar. Biz de danışmanları oluyoruz. Etiket lise öğrencileri arasında başka, firmalar arasında başka algılanıyor.
5) Ağırlıklı lisansüstü eğitim ve proje bazlı bir teknik üniversite olmamız nedeniyle, bilhassa Makine Mühendisiği Bölümümüz bu konularda bayağı şanslı.. Üniversitenin sağladığı ödenekler daha çok dışarıdan proje bulması zor olan diğer bölümler için faydalı oluyor.
6) Dil olayını ya halledeceksiniz, ya da halledeceksiniz. Bizde böyle. Rüyalarınızı (veya kabuslarınızı :shock: ) İngilizce görmeye başlamadan bizden mezun olamazsınız. Zaten 4 sene boyunca herşey İngilizce olunca, merak etme o iş otomatikman halloluyor. Bu sene ilave iyileştirmeler de düşünüyoruz. Savunma sanayide oldukça aktifiz. Rektörümüz Aselsan yönetim kurulu üyesi. Projelerimiz var. Öğrencilerimizi de askeri projelerde dahi kullanıyoruz. Bir miktar gelir de elde edebiliyorlar.
7) Girişimcilik dersini ve onun kazanımlarını önemsiyoruz. Makine Mühendisliği öğrencileri bu konuda bence en şanslı olanları. Zira multidisipliner yetişiyorlar. Biz de bu yönde çaba sarfediyoruz. Öğrencilerimizin üçte bir ortağı olduğumuz Bilişim Vadisi'nden yararlanmasını da önemsiyoruz. Bir araştırın derim.
8) Bir hoca daha almaktayız, işlemleri sürüyor. Bölümümüzde sadece iki tane uçak mühendisi hoca var. Onlar da lisansüstünde Makina ağırlıklı çalışmalar yapmışlar. Hocalarımızın büyük çoğunluğu Makina Mühendisi. Herhangi bir ders bazında ve hoca sayısı açısından sıkıntımız yok.
9) Hocalara pek bir inisiyatif hakkı verilmiyor. Kurallar var. İngilizce yeterliliği olmayan hoca dersi veremez. Biz öncelikle bu nedenle birçok üniversitede ders vermek için çağırılıyoruz. Bir de bu seneden sonra bu iş artık daha sıkı tutulacak. İngilizceyi gerçekten önemsiyoruz.
10) ArGe artık lüks değil, hayatta kalma şartı oldu firmalar için. Buna yönelik eğitim vermek de bu bakımdan önemli. Lisansüstü'nden lisansa uzanan eğitim öykümüzün bu bakımdan da öğrenciler için çok faydalı olacağını düşünüyorum.
11) Ben de ana dilde eğitimin bir konunun daha iyi anlatılabilmesi/anlaşılabilmesi için daha iyi bir yaklaşım olduğunu düşünenlerdenim. Bununla birlikte bu yüzyılda artık bilim, ticaret, sosyalleşme, aslında her şey İngilizce ve uluslararası oluyor. Mühendisliği bunun dışında tutamayız diye düşünüyorum. Terimlerin elbette Türkçesini vereceğiz. Ama İngilizce düşünebilmenizi sağlamak bizim için önemli, sizin için de öyle olmalı. Diğer görüşlere de saygı duyuyorum. Tek doğru yok...
Sağlıkla,

Cevapla